دوشنبه, ۲۰ اردیبهشت,۱۴۰۰

اهمیت فروش آنلاین دارو در شرایط کرونا/متخصصان حوزه ورود کنند

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد؛

اهمیت فروش آنلاین دارو در شرایط کرونا/متخصصان حوزه ورود کنند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با عنوان این مطلب که موافق سفارش آنلاین دارو هستیم، گفت: سفارش آنلاین دارو گامی مثبت برای بهبود خدمات رسانی به بیماران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود خاتمی، درباره وضعیت دارو در کشور، افزود: اگرچه شاهد مشکلاتی در زمینه توزیع دارو هستیم اما نباید این مشکلات جزئی را بسط داد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت در تلاش بوده تا جلوی بازار سیاه دارو را بگیرد، ادامه داد: ۹۵ درصد داروها در دسترس است و ۵ درصد آن با مشکلاتی در توزیع همراه است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه درمان مشکل حکومتی است، گفت: در خصوص ماجرای واکسن شاهد آن بودیم که چین و روسیه اعلام کردند که بخش خصوصی نباید وارد این موضوع شود.

وی بر اهمیت اصلاح سیاست گذاری ها در حوزه دارو تاکید کرد و افزود: دارو دومین تجارت بزرگ جهان است و همواره مورد توجه سیاستگذاران بوده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم با بیان اینکه موافق سفارش آنلاین دارو هستیم، تصریح کرد: این موضوع باید به دست متخصصان امر سپرده شود.

وی با بیان اینکه ابعاد اقتصادی این مسئله تنها نباید مور توجه قرار گیرد، افزود: این موضوع کاملاً تخصصی است و در صورتیکه به اهل خود سپرده شود، اقدامی خوب برای خدمات رسانی به شهروندان در حوزه دارو است.

خاتمی با بیان اینکه در شرایط کرونا تمایل برای خریدهای اینترنتی افزایش یافته است، گفت: در مسئله دارو نیز ضروری است تا سازوکار مناسب در این زمینه فراهم شود.

وی با اشاره به اهمیت شفافیت در حوزه توزیع دارو، افزود: ایجاد سازوکار برای فروش آنلاین داروهای نسخه‌ای بستری برای افزایش شفافیت در این حوزه می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم درباره مزایای فروش آنلاین دارو در شرایط کرونا گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مهم‌ترین اصل برای مقابله با کرونا است و توسعه فروش اینترنتی در این امر مؤثر است.

کد خبر 5208753

ثبت نظر